Tyylikkyyttä joka aistille
Uusi Mazda3 2025 herättää huomiosi kaikilla tavoin – sulavat linjat ja virtaviivainen muotoilu yhdistyvät huolella viimeisteltyyn sisustukseen. Ajossa sen urheilullinen tuntuma tekee vaikutuksen kokeneempaankin kuskiin.
2.5 e-Skyactiv G -moottori – dynaamista suorituskykyä
Vuoden 2025 Mazda3- ja CX-30-mallit esittelevät uuden 2.5 e-Skyactiv G -moottorin (140 hv), jonka ominaisuuksiin kuuluvat sylinterien lepuutustoiminto sekä M Hybrid -kevythybridijärjestelmä. Tämä moottori korvaa aiemmat 2.0 e-Skyactiv G -versiot (122 hv ja 150 hv) ja on vastaus asiakkaiden toiveisiin. Moottori tarjoaa vaikuttavaa vääntöä matalemmilla kierroksilla kuin verrattuna edeltävään 2.0 -moottoriin. Entistä parempi ajonautinto ja mukavuus, pehmeämmät vaihteenvaihdot sekä parantunut vaste jokaisessa käännöksessä. Nautit ajamisesta tehokkaalla 2.5 e-Skyactiv G -moottorilla ilman kompromisseja polttoaineenkulutuksen tai päästöjen suhteen.
Sisustus on käytännöllinen ja tyylikäs
Sisustus on “vähemmän on enemmän” japanilaista estetiikkaa ja asiantuntevaa käsityötä. Ohjaamo on mukava ja turvallinen sekä kuljettajalle että matkustajille.
Vaivattomasti yhteydessä
Mazda Connected Services antaa sinun hallita monia ajoneuvosi ominaisuuksia sovelluksen kautta. MyMazda-sovelluksella voit esimerkiksi lukita autosi ovet etänä, paikantaa autosi ja lähettää matkakohteet navigointiin.
Mazda Connect™ -tietoviihdejärjestelmän avulla pysyt yhteyksissä ystäviisi ja perheenjäseniisi ja voit nauttia musiikista ja muusta viihteestä samalla, kun voit keskittyä tien seuraamiseen. Optimaalisesti sijoitetun monikäyttöisen Commander -ohjaimen avulla voit siirtyä järjestelmän ominaisuudesta toiseen tarkkaavaisuuden herpaantumatta.
ÄÄNESSÄ BOSE®
Valittavissa on 12 kaiuttimella varustettu premium-luokan Bose®-äänentoistojärjestelmä etusivupaneelien bassoelementeistä aina korkean taajuuden kaiuttimiin. Tuloksena on huippuluokan akustiiikka.
i-ACTIVSENSE®-TURVALLISUUS
Kun käytössäsi on valinnainen sarja i-Activsense®-turvaominaisuuksia, edistyneet turvallisuusinnovaatiot varoittavat sinua vaaratilanteista törmäyksen välttämiseksi – tai sen vaikutuksen vähentämiseksi. Nämä ominaisuudet auttavat parantamaan näkyvyyttä ja tietoisuutta ympäröivästä liikenteestä sekä tarkkailemaan ympäröiviä liikenneolosuhteita.
Aktiivinen turvallisuusteknologia auttaa kuljettajaa onnettomuuksien ehkäisemisessä tukemalla hänen kykyään vaaratilanteiden ennakoimiseksi ja välttämiseksi näkyviä varoituksia ja äänimerkkejä käyttämällä.
Passiivisesta turvallisuusteknologiasta on apua matkustajien suojaamisessa ja vaurion minimoimisessa törmäyksen sattuessa. Niihin kuuluvat jäykkä SKYACTIV®-kori rengasrakenteella, esikiristimellä ja kuormituksenrajoittimella varustetut istuinvyöt, törmäyksessä kokoon taittuva jarrupoljin, SRS Airbag Systems3 -turvatyynyjärjestelmä ja paljon muuta.
Törmäyksenestotekniikka auttaa vähentämään törmäyksen vakavuutta tilanteessa, jossa se ei ole vältettävissä.
I-ACTIVSENSE® -teknologiat
-
Oletko joskus aikonut vaihtaa kaistaa, mutta huomannut viime hetkellä, että katvealueella onkin toinen ajoneuvo? Tällaiset läheltä piti -tilanteet eivät ole harvinaisia, ja ne voivat olla vaarallisia. Mazdan katvealueen valvontajärjestelmä (BSM) käyttää takapuskuriin kiinnitettyjä tutkalaitteita takaa lähestyvien ja viereisellä kaistalla olevien ajoneuvojen havaitsemiseen. Järjestelmä varoittaa kuljettajia molemmilla puolilla katvealueella olevista ajoneuvoista sivupeilissä näkyvällä kuvakkeella. Jos kuljettaja kytkee suuntavilkun suuntaan, jossa on toinen ajoneuvo katvealueella, kuvake vilkkuu ja äänimerkki varoittaa vaarasta.
-
Peräänajot ovat yleisin onnettomuustyyppi, ja noin 60 % niistä tapahtuu suhteellisen alhaisilla nopeuksilla: 30 km/h tai sen alle. Älykäs kaupunkijarrutusavustin (SCBS) auttaa kuljettajaa välttämään autoon edestäpäin kohdistuvia törmäyksiä kaupunki- tai ruuhkaliikenteelle tyypillisillä alhaisilla nopeuksilla. Ajettaessa hiljaisella nopeudella (noin 4–30 km/h) tuulilasiin kiinnitetty kamera havaitsee edellä olevan ajoneuvon. Jos järjestelmä havaitsee törmäysvaaran, se valmistaa jarrujärjestelmän maksimaalisen pysäytysvoiman käyttöön kuljettajan jarrutuksen varalta. Jos kuljettaja ei tee väistöliikettä tai jarruta, järjestelmä jarruttaa ja samanaikaisesti vähentää moottorin tehoa törmäyksen välttämiseksi tai sen vakavuuden vähentämiseksi.
-
Mazdan kaistavahtijärjestelmä (Lane-Keep Assist System, LAS) edistää turvallista ajamista ohjausta avustamalla. Kuljettaja voi valita joko kaistan keskikohdalla ajamista tukevan ja varhain ohjausta avustavan Lane-Trace-tilan tai Lane Departure Avoidance -tilan, joka puuttuu ohjauksen kulkuun vasta ajoneuvon ollessa siirtymässä pois ajettavalta kaistalta. LAS käyttää tuulilasiin kiinnitettyä kameraa kaistamerkintöjen tunnistamiseen, ja se käynnistyy yli 60 kilometrin tuntinopeudella ajettaessa.
-
Asetetulla nopeusalueella toimiva MRCC (Radar Cruise Control) säätää ja ylläpitää automaattisesti turvallista etäisyyttä edellä kulkevaan ajoneuvoon ja helpottaa siten kuljettajan kuormitusta pitkillä ajomatkoilla ja moottoriteillä ajettaessa. Siihen sisältyy lisäksi etäisyyttä mittaava Distance Recognition Support System (DRSS), joka näyttää seurantaetäisyyden edellä kulkevaan ajoneuvoon, mikä auttaa kuljettajaa tiedostamaan tärkeitä turvallisuuteen liittyviä seikkoja.
Tervetuloa koeajolle!
Madza3 tarjoaa klassisen ilmeen, loistavan suorituskyvyn ja omistautumisen japanilaiselle estetiikalle ja virheettömälle ammattitaidolle. Istu Mazda3:n ratin taakse ja koe ajamisen riemu tällä mukavalla ja tyylikkäällä autolla.